سایت رسمی مهدی کرمانی(1724)

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم

سایت رسمی مهدی کرمانی(1724)

کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم

کارشناس ارشد علوم سیاسی
فعال در امور بین الملل
کارگزار حج و زیارت
سوابق مدیریتی و فرهنگی

جایگاه شورایاری در شورای شهر

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۳۴ ق.ظ

اهمیت و وظایف شورایاری
 

اولین برنامه کاری انشاءالله در شورای شهر، پیگیری جهت تشکیل شورایاری خواهد بود.

#مهدی_کرمانی_۱۷۲۴
#کاندیدای_ششمین_دوره_شورای_قم:

https://eitaa.com/joinchat/148701309C9759ad24dc


https://instagram.com/Mehdikermani96

واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/Hsgx1K4394f6UzmhitqfMW

با نگاهی کوتاه به وظایف و اختیارات شورایاری ها مشخص می شود که" اهمیت وظایف شورایاری صرفاً جنبه شناسایی، نظارتی، مشورتی و همکاری دارد "و تقریبا هیچ منفعت مالی برای شورایاری ها مطرح نیست. ماهیت تشکیل این شورایاری ها این است که افراد دلسوز و معتمد هر محل گرد هم بیایند (از آنجایی که این افراد ساکن محل هستند و از مشکلات مردم بیشتر مطلع هستند) مشکلات هر محله را به مسئولین شهرداری و شورای شهر منتقل نمایند و یا با ارتباطات خوبی که با اهالی محل دارند به ترفیع هر چه بیشتر فرهنگ سازی مورد نظر شورای شهر و شهرداری ها کمک نمایند.
 

محله محوری شاخصه اصلی شهر اسلامی

در شرایط کنونی که آپارتمانهای بلند و جدید بر ضد روابط میان انسانها عمل می کنند و آنها را از هم دور و نسبت به یکدیگر بیگانه می سازد، چرا که در آپارتمانها،هریک از ساکنان سعی دارند روابط خود را بر مبنای فضا و فرم به وجود آمده تعریف و تبیین کنند. این ساختمانهای بلند به نوعی از عملکرد طبیعی واحدهای اجتماعی مهمی نظیر خانواده و محله و جزء آن جلوگیری می کند، مجتمع های مسکونی عمدتا مکان و محلی برای انزوا از واقعیات طبیعی زندگی اند و نه مکانی بری حضور افراد در متن زندگی و انحطاط اجتماعی و انزوای اجتماعی نیز از جمله مسایل عمومی مجموعه های مسکونی انبوه است ساختمانهای بلند کلیه ارزشها و سنتهای قدیمی کالبدی و سیمای شهرها را زیر پا گذاشته و مناظر طبیعی شهرها را از بین برده است. ساختمانهای بلند علیه خود انسان نیز عمل می کنند زیرا انسان ها را از یکدیگر جدا ساخته، بدین ترتیب زمینه لازم برای وقوع انواع ناهنجاریها را فراهم می سازند.

در حال حاضر یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم در مدیریت شهری، وجود شورایاران در محلات میباشد. تقویت شورایاری یعنی تقویت مشارکت عمومی، تقویت احساس تعلقات اجتماعی برای بدست آوردن محیطی ایمن عاری از ناهنجاریهای اجتماعی، بهره گرفتن از اندیشه و تخصص همگان، بهره گرفتن از تجارب معتمدین در اداره امورشهر، برقراری ارتباط موثر در بین ساکنین محله ها با مدیران شهری از جمله شورای اسلامی شهر قم، شهرداری قم و دیگر دستگاههای اجرایی کشور.

ارزش گذاشتن به نقش مدیریتی شهروندان در مدیریت شهری سبب می گردد تا فضایی مناسب جهت همکاری و همراهی شهروندان در ساختن شهری آباد و با نشاط فراهم آید. مجموعه بازدید ها و نشستها دوره ای همراه با اعضای شورای شهر، شهردار، معاونین، مشاورین و شهرداران نواحی از جمله راهکارهای اجرا و تحقق این امر می باشد.

انگیزه تشکیل شورای محلات و شورایاری ها:

شورایاری یک نهاد مردمی هستند که عملاً نقش نظارتی در محلات و مناطق را دارند و انگیزه تشکیل آنها بستر سازی مشارکت مردم در اداره امور شهر و پل ارتباطی شورای شهر و شهرداری قم با مردم است. هستند و تدبیر شورای شهر در اداره امور شهر، شهروند محوری، محله گرایی و منطقه محوری باید باشد.

شرح وظایف:

شورایاری های می بایست بانک اطلاعات محله را تشکیل بدهند و امکانات را شناسایی نمایند – جمعیت ساکن منطقه را بشناسند که چه توانمندیها و چه مشکلاتی دارند.

فرهنگ سازی مشارکت را توسعه می دهد، هزینه ها را کم می کند و از مشکلات اجرایی پروژه ها می کاهد و پروژه ها اثر گذار می شوند

نقاط مشکل ساز محله – اعتیاد – نیازمندان و فرصتها و تهدید ها شناسایی و با استفاده از فرصتها تهدید ها کم اثر و رفع شوند – بین محلات نیز تعامل باشد.
۱- اعضاء شورایاری می بایست از قوانین و مصوبات شورای اسلامی شهر مطلع باشند تا مطالبات را با توجه به قوانین منتقل نمایند.

۲- شناخت وضع موجود: ۳- فرهنگ سازی: ۴- تعامل محله ها:

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۶
Mehdi Kermani

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی